Skogssportens Gynnares stipendium!

29 10 2010

Det var en vanlig regnig lördag och jag satt hemma och hade precis kollat in resultaten från Elitserieavslutningen i Köping och mamma gjorde likadant på en annan dator i huset. Hon klickar av en händelse på speakerljudet, då lagom till prisutdelningen och ur högtalarna hör vi: ”… kan komma upp! Och stipendiet har också tilldelats Lina Strand, Göteborg-Majorna OK som tyvärr inte är här idag!” Jag lyssnade inte så noga, men när mamma säger att jag får åka till Köping för de ropar på mig där för att jag fått nåt pris så la jag ihop två och två och insåg att jag tilldelats Skogssportens Gynnares utvecklingsstipendium för talanger och det med glädje!

Fick även ett mail ett par dagar senare med det definitiva beskedet. Stipendiet är på 8000 kronor och min plan just nu är att använda det till att åka på ett VM-förberedande läger till Frankrike nästa år. Hoppas bara att vädergudarna gör så att vintern inte blir onödigt lång i den delen av Europa… Och inte här heller för den delen.

Att få ett stipendium likt det här är verkligen guld värt och det kan vara det sista som behövs för att jag ska ta ytterligare ett steg i utvecklingen och kunna vara med och figthas på internationell nivå. Det är inte enkelt att med enbart pengar ur egen ficka finansiera allt som krävs för en ol-satsning. Klubbarna (likt min, vilket jag är oerhört tacksam för!) ger mig självklart ett väldigt bra stöd, men nu har jag fått pengar för att kunna åka på ytterligare ett riktigt bra träningsläger och det känns riktigt skönt. (Och kanske köpa ett par väldigt snabba skor också…)

Tusen tack!

 

Åtgärder

Information

Kommentera

