På tok för mycket vuxenpoäng…

20 10 2010

Dagarna går undan. Det är jobb, träning och diverse möten. Utan markservicen hemma hade det varit svårt att gå runt. Jag tackar mamma! Som dessutom nyss bjöd mig på två bitar världens godaste rulltårta. Det var jag värd!

Som sagt, jobbar mycket. Vikarie på en skola där jag har idrott, matte och NO för 5:or och 7:or. Riktigt skoj, men krävande. Jag märker att jag inte är utbildad. Och framförallt att jag inte har de ämneskunskaper som krävs för att undervisa årskurs 7 i kemi. Jag kommer ju ihåg mycket från när jag själv läste det, atomer och materia och sånt där, men jag kommer inte ihåg detaljer, alla förklaringar och inte minst… laborera? Experimentera? (Jag vet ju knappt hur det stavas…) Men det är utmanande. Jag lär mig otroligt mycket hela tiden. För att inte tala om hur man löser konflikter… Jomenvisst. Dock är jag glad att det snart är ett slut på det. Kemi- och fysik-lärare är nog inte min grej. Iallafall inte nu.

En annan sak är att jag blivit invald i GMOK:s elitkommitté. Har blivit träningsansvarig tillsammans med Junis. Riktigt skoj! Ska bli spännande att sätta sig och göra planeringen inför vintern… Kommer bli grymt!

Hade idag ett mycket givande samtal med Ingela och vi bollade mycket tankar och jag kom fram till mycket saker både om mig själv och om saker som jag kan göra för att utvecklas till en högre nivå. Ska bli en spännande vinter.

Nu ska jag fundera ut morgondagens laboration.

Åtgärder

Information

Kommentera

