VM i Göteborgsterräng?

3 10 2010

Ja, tänk om VM skulle gå i Göteborg. Det skulle faktiskt kunna hända eftersom man har sökt arrangemanget till 2015, men man vet ju aldrig. Om Sverige får det så är det 5 olika platser i Sverige som har chans. Ja ja, vi får se. I vilket fall som helst så skulle jag bli den förste att skriva under att det här, det ska jag satsa på!

För det är faktiskt så att jag är oftast väldigt bra i den här typen av terräng. Eller den här typEN… De här typERNA. Göteborg är ju belönat med så många olika fantastiska terrängtyper. Men det är kanske det, mitt uttryck i ”fantastiska” terrängtyper som gör det. För hallå, hur många är det som verkligen gillar göteborgsterräng så som jag gör? Ja, kanske Marcus Millegård också? Men han kan gärna få vinna ett VM i Göteborg han med!

Till det som gjorde att jag började fundera i de här tankarna är att jag idag sprungit ännu en liten go nationell tävling i Göteborg, Ruddalloppet. Och för att spåna vidare på de där VM-tankarna så var det ju där jag gjorde min allra första (J)VM-start och då över distansen sprint. Jag stämplade fel, men det är en annan historia. (Den fjärde starten, ja då blev det ju guld!) Men nu var det faktiskt inte det jag skulle säga utan det var det här med ett VM som skulle passa mig bra och om jag skulle få välja helt så skulle det ju vara ett VM i nationella tävlingar i Göteborg. Där är jag tamejtusan en vinnare!

(Karta Ruddalsloppet)
För vann det gjorde jag idag. Än en gång över Maria M och med nyinflyttade Anna F på 3e plats. Alltid sporrande med ett namnkunnigt startfält! Banan idag var väldigt lättlöpt med mycket stig och väglöpning, men området bjuder ändå på en hel del klurigheter, framförallt i det höga tempo som det inbjöds till. Jag gjorde lite små stressmisstag i början, annars gick det fint! Har dock lyckats bli lite av en tant när det gäller framfart utför p g a lite små fotstukningar den senaste tiden och förstås min sträckning i ryggen (som nu är bra, men som har satt sina spår). Men idag gjorde det ingenting!

Nu ska jag avrunda kvällen med en film för att sedan sova gott och vara laddad för en dag på Öjersjö Brunn imorgon. Vilken typ av lärare jag ska vara blir en överraskning för mig. Och när det gäller film har jag sett en hel del bra rullar det senaste bland annat Australia och Remember me. Sevärda för dem som vill se bra drama!

Åtgärder

Information

Kommentera

