Studieuppehåll och hemflytt

15 09 2010

Efter att ha vinkat hejdå till alla klubbkompisar i Umeå resp. på Bromma i Stockholm efter SM och sa saker som ”vi ses till helgen på DM” eller ”vi ses på 25-manna” så överraskade jag både mig själv och de andra i klubben när jag stegade in i GMOK-stugan redan på tisdagen. När jag sedan som svar på frågan ”Vad gör du här?” sa att ”jag har flyttat hem”, så chockade jag många! Dock visade det sig också att det framkallade en hel del leenden och det kan jag säga, det värmde!

Som sagt, det blev ändrade planer. Jag bestämde mig för att ta studieuppehåll från GIH i höst och flyttade hem. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra här i höst, men har redan 4 jobbdagar fixade, vikariat på en skola, vilket känns bra. Det kommer nog kunna bli lite sysselsättning iallafall. Planen efter hösten är ännu lite oklar, men grundplanen är att komma tillbaka till GIH och läsa våren där. Den är bara teoretisk och det känns som om det kan passa bra. Men det är ännu långt dit, mycket kan hända!

Nu efter SM har jag dragits med en förkylning som främst bestått av en massa snor, men jag hoppas att det kan släppa snart. Jag blev som väntat inte uttagen till världscuperna och landslagslägret i Frankrike i oktober och även om det såklart är tråkigt så kändes det på ett sätt skönt. Jag har lite annat att ordna upp först.

Inuti mig växer nu motivationen att träna bra och smart och det är en långsiktig plan jag har inom mig. Men först och främst vill jag bara känna glädje med det jag gör och den tror jag mig kunna hitta här i höst. Men i väntan på att kunna träna och att kunna komma ifrån den lathet jag byggt upp de senaste veckorna så har jag sysselsatt mig med saker som fallit på. Typ 4 timmars svampplockning med mamsen i skogen och shopping på Dressman med pappsen. Har även letat fram skissblocket igen och ritat lite… Inser dock att jag måste införskaffa mig lite nya prylar så att jag kan göra det ännu lite bättre. Det ser jag fram emot!

Åtgärder

Information

One response

16 09 2010
Sara

Ja, jag tycker det ät kul att du är hemma igen – även om det bara kanske blir för hösten. Inte bara för att ha reserver till matlistan utan mert för träningsinspiration på nära håll liksom! Ser fram emot att försöka hänga på när det springs tisdagsintervaller.

Och fin hemsida också, är alltid lika roliga avbrott i jobbet när man kan surfa in och läsa lite!

Kommentera

